Re: 4 kosci i DualDDR

Autor: Yoghurt <joghurt_at_op.pl>
Data: Sat 18 Nov 2006 - 19:07:49 MET

Dnia Wed, 8 Nov 2006 11:31:53 +0100, Yoghurt wypocil(a):

> Witam,
> ja mam takie pytanko. Posiadam plyte ASUS'a P5P800 SE. Zapiete mam pod nia
> 2 kosci TwinMOS'a 2x512MB 400MHz, ktore pracuja teraz swietnie w
> DualDDR'rze. Mam ochote dokupic jeszcze 2 identyczne kosci i zastanawiam
> sie czy DualDDR przez przypadek mi nie zdechnie.
>
> Odwolujac sie do tego co jest w instrukcji - powinien zdechnac, ale moze
> praktyka jest inna.
>
> No a co w tej instrukcji. Na stronie 2-15 znajduje sie taka lista
> "Qualified Vendors List". No i przy moich kosciach TwinMOS 512 pisze
> [...]

Pozwole sobie sam odpowiedziec na pytanie. Mysle ze komus sie ta informacja
moze przydac. Udalo mi sie skombinowac na pare godzin jeszcze dwie takie
same kosci.. i wbrew temu co pisze w instrukcji śmigaja bardzo ladnie w
Dual'u. Sprawdzilem na SiSOFT Sandra'rze predkosc pamieci i wszystko sie
zgadza. Podchodzi pod 4-5GB/s (przy pojedynczej kostce 2.0GB/s - 2.5GB/s)
przy 166 FSB, a w BIOS'ie ladnie komunikuje Dual-Channel. Tak ze dziala
dobrze. Konfiguracja ASUS P5P800 SE, celeronek 2.8@3.5 (133@166) i
4x512/400MHz TwinMOS'a. Tak ze mozna spokojnie pakowac TwinMOS'iki w
czworki na tych ASUS'ach. Pewnie podobnie bedzie z P4P800-E Deluxe (ten sam
chipset - i865PE, pamietam byla tam identyczna tabelka w instrukcji, z
ktorej przy TwinMOS'kach wynikalo to samo - ze w 4rkach ponoc nie
dzialaja).

Pozdrawiam
Yoghurt