Re: Dysk 80GB ze stara płytą PCCHIPS

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 05 Nov 2006 - 13:19:22 MET

Użytkownik "aida" <joana7@go2.pl> napisał w wiadomości
news:454DBC58.C14DAA44@go2.pl...
> Witam
> Czy ktos może wie jak rozwišzac problem aby dysk 80GB był widoczny przez
> płytę PC CHIPS M760V. Płyta widzi tylko dyski do 32GB. Na dysku 80GB
> jest możłiwosc ustawienia przez zworke 32GB. Instalujac dysk z softem
> DISC WIZARD lub DISK MANAGER cała pojemnośc jest widoczna, ale ja nie
> chciałbym aby takie łatki były zainstalowane. Wiem że gdy zrobię dwie
> partycje PRI i EXT poniżej 32 GB każda to sa one widoczne. Ale 32GB+32GB
> = 64GB, co z resztš: gdyby tak można było zrobić wiecej partycji PRI lub
> EXT.
> [...]

A czy płyta startuje z tym dyskiem bez założonej zworki? Jeśli tak to nie
zajmuj się ograniczeniami BIOS-u, gdyż system sam sobie dysk odnajdzie i
rozpozna w pełnej pojemności. Jedyny problem występuje przy jego
uruchamianiu, gdyż windowsowy loader posiłkuje się danymi odczytywanymi z
BIOS-u. Postaw więc system na partycji dostępnej via BIOS (czyli max 32 GB),
a resztę dysku spartycjonuj i używaj już spod działającego Windows.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/