Re: Jak działa technologia G-Sensor Shock Protection dysków twardych?

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Sat 04 Nov 2006 - 00:18:58 MET

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
napisał w wiadomości news:eif9c9$5uk$2@flis.man.torun.pl...

> "kffiatek" eicviv$3op$1@news.dialog.net.pl

> Dysk pada, gdy jest WYŁączony, czy gdy jest WŁączony?
>
> Niektóre notebooki wyłapują stan nieważkości (znamienny spadaniu
> swobodnemu) i na czas parkują głowice PRACUJĄCYCH dysków. Nijak
> się to ma do dysku wyłączonego.
>
> Możesz pomyśleć o flaszkach. ;) Ostatnio widziałem 16 GiB. :)
> Mogę odszukać link. :) Są całkiem szybkie -- bodajże 17 MiB/s. :)
> I całkiem niedrogie, jak na takie zabawki -- to znaczy drogie
> w porównaniu z HDD tej pojemności, ale niedrogie w stosunku
> do tego, jakimi były do niedawna.

Ale z tego co pamietam, ilosc cykli zapisu w pamieciach flash jest mocno
ograniczona (cos kilka-kilkanascie tysiecy). Oznacza to, ze po krotkim
okresie czasu ta pamiec po prostu wysiada... chyba, ze jakies duze postepy
zrobili... Dlatego wlasnie niepopularne sa rozwiazania Disk on Module (kosc
pamieci flash z interfejsem IDE) - takie jak tutaj:
http://fen.pl/index.php?go=2&act=1&kid=10&pid=95&&crc=a151a8

Pozdrawiam
Michal