Re: WD 250 gb sata w raidzie????

Autor: Rafał Bartoszak <sprocket_at_sys.BezSpamu.pl>
Data: Fri 03 Nov 2006 - 22:14:52 MET

Dnia 2006-11-03 21:46:19, encja *Tomasz Wasilewski* wymodziła przez port
119 co następuje:

> Dysk testowany pojedynczy Seagate Barracuda 250GB SATA II 7200 RPM 16MB
> cache NCQ
> Random acces 12,8 ms
> AV Read 66,9 MB/s
> Burst Speed 136,6 MB/s
>
> Dwa takie dyski w RAID 0
> Random acces 12,6 ms - mozna powiedziec ze w granicach pledow pomiarowych
> AV Read 118,3 MB/s - tu kolosalna roznica !!!
> Burst Speed 146,8 MB/s - tu niewielka

Wszystko prawidłowo. Przy transferze ciągłym RAID 0 jest wyraźnie
szybszy. Przy burst różnica jest prawie żadna, bo dane idą z cache
dysku/ów i ograniczeniem jest tu prędkość interface (bardzo ładnie
widać, że to SATA I). Ale nie można tego interpretować w ten sposób, że
"prawie nie ma różnicy", w praktyce transfer burst trwa ułamek sekundy a
potem spada w przypadku pojedynczego dysku do 66 MB/s (a więc znacznie),
a w przypadku RAID 0 do 118 MB/s (a więc bardzo niewiele). RAID 0 będzie
w praktyce dużo szybszy...

> Na wypozyczonym z pracy kontrolerze ADAPTEC SATA II z wbudowana 128 MB RAM
> ku mojemu zaskoczeniu wyniki te byly tylko nieznacznie lepsze ale nie
> zapisywalem wiec nie mam jak podac.

Zapewne gdzie indziej po drodze było wąskie gardło. Czy to kontroler na
PCI ?

--
pozdro...
[ |>|>|> sprocket  |   sprocket@sys.BezSpamu.pl    ]