Re: WD 250 gb sata w raidzie????

Autor: Tomasz Wasilewski <tommies_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 03 Nov 2006 - 22:34:13 MET

Użytkownik "Rafał Bartoszak" <sprocket@sys.BezSpamu.pl> napisał w wiadomości
news:1kgdeh4u3rx70$.bvf24u2d4oq9$.dlg@40tude.net...
> Dnia 2006-11-03 21:46:19, encja *Tomasz Wasilewski* wymodziła przez port
> 119 co następuje:

> Wszystko prawidłowo. Przy transferze ciągłym RAID 0 jest wyraźnie
> szybszy. Przy burst różnica jest prawie żadna, bo dane idą z cache
> dysku/ów i ograniczeniem jest tu prędkość interface (bardzo ładnie
> widać, że to SATA I).

Kontroler i dyski SATA II :) i "odbezpieczone" zworki transferu

 Ale nie można tego interpretować w ten sposób, że
> "prawie nie ma różnicy", w praktyce transfer burst trwa ułamek sekundy a
> potem spada w przypadku pojedynczego dysku do 66 MB/s (a więc znacznie),
> a w przypadku RAID 0 do 118 MB/s (a więc bardzo niewiele). RAID 0 będzie
> w praktyce dużo szybszy...

> Zapewne gdzie indziej po drodze było wąskie gardło. Czy to kontroler na
> PCI ?

Silicon Image - PCI-X x1 (dziwny wynalazek i chyba pci-x x1 to zbyt wasko
:) )
Adaptec - PCI-X (64-bit) ale poprzez karte rozszerzen zlaczy dla DELLa
"wypozyczona" z firmy- moze to bylo waskie gardlo bo pamietam ze troche sie
napocilem zanim ruszylo