Re: Jak działa technologia G-Sensor Shock Protection dysków twardych?

Autor: Andrea <nospam_at_nospam.pl>
Data: Thu 02 Nov 2006 - 16:10:30 MET

kffiatek wrote:

> Przeglądałem sobie nowe high-endowe laptopy i zobaczyłem, że niektóre
> dyski twarde są wyposażone w technologię "G-Sensor Shock Protection".
> Nie mogę niestety znaleźć żadnego opisu na jakiej zasadzie to działa,
> ani jak ta technologia sprawuje się w rzeczywistości. Czy ktoś byłby tak
> miły i podał mi gdzie tego szukać? Bardzo bym był rad.
> A może to dotyczy całego komputera a nie tylko dysku? Wtedy byłoby
> gorzej, bo to strasznie drogie rzeczy są.
>
> Pytam, bo mechaniczne uszkodzenia dysków twardych to najczęstsze usterki
> [...]

W generalnym skrócie polega to na instalacji w laptopie czujnika
bezwładnościowego, który w momencie wykrycia silnych przyspieszeń i
opóźnień parkuje głowice dysku twardego i ewentualnie wyłącza całkowicie
mechanizm napędowy. W teorii głowica może uderzyć wtedy co najwyżej w tą
część powierzchni talerza dysku która jest do tego i tak przeznaczona.

--
Andrea   |ASRock K7Upgrade-880, AMD Sempron 2800+, Pentagram QC-80Cu
1024MB DDR-400, Sapphire Radeon 9600 128MB, Samsung SyncMaster 960BF