Jak działa technologia G-Sensor Shock Protection dysków twardych?

Autor: kffiatek <kffiatek_at_nospam.op.pl>
Data: Thu 02 Nov 2006 - 15:33:05 MET

Przeglądałem sobie nowe high-endowe laptopy i zobaczyłem, że niektóre
dyski twarde są wyposażone w technologię "G-Sensor Shock Protection".
Nie mogę niestety znaleźć żadnego opisu na jakiej zasadzie to działa,
ani jak ta technologia sprawuje się w rzeczywistości. Czy ktoś byłby tak
miły i podał mi gdzie tego szukać? Bardzo bym był rad.
A może to dotyczy całego komputera a nie tylko dysku? Wtedy byłoby
gorzej, bo to strasznie drogie rzeczy są.

Pytam, bo mechaniczne uszkodzenia dysków twardych to najczęstsze usterki
w moim sprzęcie przenośnym. Próbowałem już wielu dysków, patrząc tylko
na te parametry, ale niestety większość nie przeżywa przejazdu
samochodem po polskich drogach, nie wspominając już o bardziej
ekstremalnych warunkach.

Wpadam już na pomysły godne Adama Słodowego, typu podwieszanie na gumach
pod półką bagażnika i różne inne dziwy...

pozdrawiam

--
kffiatek