Re: co mi nie dziala wlasciwie?????

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Thu 02 Nov 2006 - 02:22:24 MET

Użytkownik <jimmie0@interia.pl> napisał w wiadomości
news:03dc.0000019b.4548fdd5@newsgate.onet.pl...
> Czesc.
> Moj komputer nie dzial zbyt dobrze. Strasznie sie zamula. Samo
uruchaamianie
> sie systemu trwa bardzo dlugo. Dzieje sie tak nawet, po sformatowaniu
dysku i
> zaiinstalowaniu systemu. Chwilami bywa tak ze przejscie z katalogu do
katalogu
> wyzej trwa 15-30 sec, w momencie gdy nic nie mam uruchomionego.
Podejrzewam ze
> jakas czesc jest niekompatybilna. nie pamietam co mam za sprzet. aby sie
> dowiedziec uzylem programiku "Sisoftware sandra".

Jesli jestes przylaczony do sieci - sprobuj ja wylaczyc lub wyciagnac karte
sieciowa

Poza tym posluchaj i popatrz, czy podczas tego zamulania chodzi twardy dysk,
czy nie...

Jesli masz windowsa XP - trzymaj zminimalizowanego menedzera zadan, zeby ci
pokazywal biezace obciazenie procesora.

poza tym (w win 2k/XP) mozesz sprawdzic podglad zdarzen
(start->uruchom->eventvwr)

ponadto mozesz sobie sciagnac np. knoppixa z internetu i sprawdzic, czy na
knoppixie tez ci muli, czy nie .. Jesli nie muli, to problem nie jest
sprzetowy tylko z windowsem i trzeba poszukac stosownej grupy.

poza tym - mozesz powyciagac zbedne karty PCI i powylaczac zbedne urzadzenia
w BIOSie zostawiajac tylko niezbedne minimum, sprawdzic, a potem po kolei
wlaczac i sprawdzac...

oczywiscie zapomnialem powiedziec o klasycznych operacjach, czyli
sprawdzenie dysku (scandisk / checkdisk), antywirusie, czy kontrolerze
plikow systemowych (w win98 - sfc, w winxp - sfc /scannow)

Generalnie - jesli jestes w sieci to najprawdopodobniej cos zalapales i
problem raczej nie jest sprzetowy
jesli to siec, to wymiana karty sieciowej na jakas lepsza powinna pomoc
(niektore karty daja opoznienie np. gdy karta dziala, ale nie jest
podlaczony kabel sieciowy)
jesli to jakies inne urzadzenie PCI - to oczywiscie trzeba sie temu blizej
przyjrzec.
Ale nie zrzucaj od razu winy na sprzet, zanim sie nie upewnisz...

Pozdrawiam
Michal