Re: Grafa do 500zł

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Wed 01 Nov 2006 - 18:30:21 MET
Message-ID: <Xns986EBC40D9E15mbien@127.0.0.1>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2

maX <aver@_out_of_spam_interia.pl> wrote:

> Dla mnie jedyną wiekszą korzyścią płynącą z dużej pamięci na karcie
> grafiki, jest fakt że po ustawieniu tekstur na "Max" ładują się one w
> całości do karty; w kartach o mniejszym VRAM tekstury które nie
> zmieszczą się w VRAM ladują w wydzielym z systemowergo RAMu buforze na
> takstury, zmniejszając dość drastycznie ilość pamięci systemowej. Jak
> ktoś ma 1-2 GB RAM to nie problem, ale przy poniżej 1GB to już może
> być problem (np. przy karcie 128MB, po ustawieniu tekstur jak dla
> karty 512MB, z SysRAM znika ponad 300MB, co nieraz powoduje że dla
> samej gry to już za mało i HDD zaczyna ostro młócić). Tzw
> "stutteringu" nigdy nie udało mi się stwierdzić (choć może źle patrzę

            Ale przy tak postawionej sprawie duzo bardziej oplaca sie kupic
dodatkowy modul 256 - 512 MB zwyklej pamieci systemowej (przy wiekszej
gotowce 1 GB). Ten bedzie wykorzystywany caly czas przez system/aplikacje
a nie wisial bezproduktywnie przez 95% czasu na karcie graficznej w
przypadku "niedzielnych graczy". O ile rzeczywiscie nie ma tego
zauwazalnego spowolnienia z powodu przechowywania tekstur w RAM systemowym
- o ile przepustowosc PCI-E jest w zupelnosci wystarczajaca to jednak RAM
systemowy jest kilka razy wolniejszy od VRAMu na karcie graficznej
pracujacego na tej karcie z efektywna szybkoscia 1600-1700MHz po OC.

-- 
Pozdrawiam, Michal Bien 
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl
#GG: 351722 #ICQ: 101413938 
JID: mbien@jabberpl.org
Received on Wed Nov 1 18:35:06 2006

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Wed 01 Nov 2006 - 18:51:01 MET