maX <aver@_out_of_spam_interia.pl> wrote:
> Dla mnie jedyną wiekszą korzyścią płynącą z dużej pamięci na karcie
> grafiki, jest fakt że po ustawieniu tekstur na "Max" ładują się one w
> całości do karty; w kartach o mniejszym VRAM tekstury które nie
> zmieszczą się w VRAM ladują w wydzielym z systemowergo RAMu buforze na
> takstury, zmniejszając dość drastycznie ilość pamięci systemowej. Jak
> ktoś ma 1-2 GB RAM to nie problem, ale przy poniżej 1GB to już może
> być problem (np. przy karcie 128MB, po ustawieniu tekstur jak dla
> karty 512MB, z SysRAM znika ponad 300MB, co nieraz powoduje że dla
> samej gry to już za mało i HDD zaczyna ostro młócić). Tzw
> "stutteringu" nigdy nie udało mi się stwierdzić (choć może źle patrzę
Ale przy tak postawionej sprawie duzo bardziej oplaca sie kupic
dodatkowy modul 256 - 512 MB zwyklej pamieci systemowej (przy wiekszej
gotowce 1 GB). Ten bedzie wykorzystywany caly czas przez system/aplikacje
a nie wisial bezproduktywnie przez 95% czasu na karcie graficznej w
przypadku "niedzielnych graczy". O ile rzeczywiscie nie ma tego
zauwazalnego spowolnienia z powodu przechowywania tekstur w RAM systemowym
- o ile przepustowosc PCI-E jest w zupelnosci wystarczajaca to jednak RAM
systemowy jest kilka razy wolniejszy od VRAMu na karcie graficznej
pracujacego na tej karcie z efektywna szybkoscia 1600-1700MHz po OC.
-- Pozdrawiam, Michal Bien mailto:mbien@mail.uw.edu.pl #GG: 351722 #ICQ: 101413938 JID: mbien@jabberpl.orgReceived on Wed Nov 1 18:35:06 2006
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Wed 01 Nov 2006 - 18:51:01 MET