Re: Grafa do 500zł

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Wed 01 Nov 2006 - 17:40:01 MET

Użytkownik "ocdfgdoisg" <hdfgdjb@op.pl> napisał w wiadomości
news:eia8u9$gb9$1@atlantis.news.tpi.pl...

> To pewnie wezmę wersje 128mb , ale boje się za w grach będzie mi ciąć :/
> no chyba że w średnich detelach to będzie git :)

Ilość RAM ma wpływ praktycznie tylko na jeden parametr - rozmiar tekstur. To
ten parametr:
http://www.tweakguides.com/images/Obl_Textures.gif

A jeśli już tak stawiasz sprawę do może jednak karta 512MB ?
http://skapiec.pl/site/cat/14/filtr/_0_0_3315_1344_0_0_0_0_0_0
Nowe gry będą już wykorzystywać 512MB pamięci na karcie graficznej. A biorąc
pod uwagę że prawdopodobnie będzie w nich trój-stopniwy zakres regulacji
tekstur (High-512MB VRAM, Medium-256MB, Low-128MB) to karta 256MB będzie
"optymalizowana" do conajwyżej "Medium Textures".
 Dla mnie jedyną wiekszą korzyścią płynącą z dużej pamięci na karcie
grafiki, jest fakt że po ustawieniu tekstur na "Max" ładują się one w
całości do karty; w kartach o mniejszym VRAM tekstury które nie zmieszczą
się w VRAM ladują w wydzielym z systemowergo RAMu buforze na takstury,
zmniejszając dość drastycznie ilość pamięci systemowej. Jak ktoś ma 1-2 GB
RAM to nie problem, ale przy poniżej 1GB to już może być problem (np. przy
karcie 128MB, po ustawieniu tekstur jak dla karty 512MB, z SysRAM znika
ponad 300MB, co nieraz powoduje że dla samej gry to już za mało i HDD
zaczyna ostro młócić). Tzw "stutteringu" nigdy nie udało mi się stwierdzić
(choć może źle patrzę :) )