Re: Najszybszy proc pod Socket A??

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Wed 01 Nov 2006 - 14:04:24 MET

Żurek <darzur@SKASUJTO.neo.pl> wrote:

> Chciałbym trochę przyspieszyć swojego podstarzałego już kompa. W
> tej chwili mam AthlonaXP 1900+ na płycie MSI KT3Ultra (KT333). Płyta
> pozwala maksymalnie ustawić FSB166 (333) i mnożnik x15. I tu pytanie
> do Was: jaki będzie najwydajniejszy procek pod SocketA współpracujący
> z FSB166??

            Barton 3200+ @FSB 166. Rzadki okaz i IMHO nie warto - osiaga
horrendalne ceny. Majac nowsza plyte (Epoxa 8RDA3I na nForce2U i XP1700+
@1833) mialem podobny problem, dosc dlugo szukalem bartona w ludzkiej cenie
na AlleDrogo itp i w koncu sie wkurzylem kupujac Asrocka939DulaSATA2 +
Venice 3000+. Nic wiecej nie potrzebowalem - bez problemu wykorzystana
pamiec i grafika a jednoczesnie jest dostep do nowych interfejsow PCI-E i
SATA1/2. Za calosc dalem ponizej 400 zl czyli ~cene takiego mniej wiecej
bartona a platforma jest wydajniejsza (nowa technologia i SSE2/3, dual
chanel wreszcie cos daje, CPU w 90nm dzilala na 2,54GHz pod obcniazeniem
zuzywa malo pradu i jest zimny jak dupa trupa w odroznieniu od bardzo
grzejacych sie Bartonow przy tych ~2200 MHz, a dodatkowo zostal mi komplet
mobo + cpu - wstarczy ze wrzuce tu jakis tani modul 256MB-512 MB i mam
kolejny w miare wydajny komputer ktory jeszcze dlugo posluzy do zastosowan
biuro/internet (w tej chwili sluzy do tego starenki K6-2+ 550 i plyta na
MVP3).
            Jednym zdaniem: nie warto pakowac sie w Bartona z uwagi na spadek na
pysk cen S939 po sukcesie C2D i utrzymujacych sie wysokich cenach Bartonow
na rynku wtornym.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl