Re: ECS K7S5A + Duron 1,8

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Tue 31 Oct 2006 - 19:24:38 MET

Użytkownik "raff100" <raff100@postrofka.onet.pl> napisał w wiadomości
news:ei82vo$80v$1@inews.gazeta.pl...
> Witam
>
> Mam problem z płytą ECS K7S5A + Duron 1,8 (DHD1800lv1c)

A jaki wentyl ? Bo chyba nie dałeś tego od Durona 900 ? Jaka temperatura w
biosie tego CPU ? Może się przegrzewa ?

> Płyta.
> Ver chyba 1.1 - nie ma nadruku na płycie.
> Sprawna 100%.
> Chodzi bezproblemowo na Duronie 900 MHz (cztery lata)
> Wgrany najnowszy bios ze strony producenta. ver 30811.

Bios jest chyba różny do róznych wersji K7S5A. Skoro nie wiesz jaki ver ma
płyta to na jakiej podstawie dobrałeś bios ? "Strzelałeś" ?

> RAM DDR 256 PC2100

K7S5A chyba nie ma automatycznego ustawiania timingów, więc te PC2100
chodząc dotychczas stabilnie (z Duronem 900) na 100MHz, po przejściu na 133
(bez zmiany timingów) moga odmówić współpracy.
Najprościej przywróć bezpieczne parametry w biosie (nie pamiętam dokładnie,
opcja typu "Load Safe Defaults")
Jaki masz zasilacz ? Może za słaby żeby pociągnąć kompa z Duronem 1800 ?

> Grafika AGB S3 Savage

Nie, ona na 99.9% nie ma tu znaczenia.

> Procesor.
> Sprawny 100%.
> Bezproblemowo chodzi na płycie znajomego (od dwóch lat) - nie znam modelu
> płyty - jakiś MicroStar.
>
> Po włożeniu procka i ustawieniu w biosie 133/133 (RAM/CPU), system zaczyna
> pracować niestabilnie.

A jak na 100/100 ? Zawsze zaczynaj od sprawdzenia na najniższych możliwych
parametrach.

j/w

--
[ maX : Asrock ALiveNF4G-DVI + Sempron 2800+@2133MHz@1.35V ]
[ 1 GB PC4200 4-4-4-11 + Geforce 6 INTGR ]