Re: ECS K7S5A + Duron 1,8

Autor: raff100 <raff100_at_postrofka.onet.pl>
Data: Tue 31 Oct 2006 - 21:46:11 MET

> A jaki wentyl ? Bo chyba nie dałeś tego od Durona 900 ? Jaka temperatura w
> biosie tego CPU ? Może się przegrzewa ?
> Bios jest chyba różny do róznych wersji K7S5A. Skoro nie wiesz jaki ver ma
> płyta to na jakiej podstawie dobrałeś bios ? "Strzelałeś" ?

> K7S5A chyba nie ma automatycznego ustawiania timingów, więc te PC2100
> chodząc dotychczas stabilnie (z Duronem 900) na 100MHz, po przejściu na 133
> (bez zmiany timingów) moga odmówić współpracy.
> Najprościej przywróć bezpieczne parametry w biosie (nie pamiętam dokładnie,
> opcja typu "Load Safe Defaults")
> [...]

Wentyl nie ma znaczenia jeśli płyta nie płyta robi problemy zestawienie robi
problemy zaraz po starcie.
Temperatura po 30 minutach - 44 stopnie.
Radiator zimny (organoleptycznie)

Bios dobralem na podstawie opisów ze strony producenta tego co ma dana płyta w
zestawie (elementy zintegrowane itp - sterowniki do danej wersji).
Poza tym sprawdziłem biosy z innych wersji - nie ma znaczenia.

Co do pamięci, to sam nie wiem.
W biosie grzebałem tylko w opcji konfiguracji procesora vs RAM.
Taktowanie - 100/100, 100/133, 133/133
Innych ustawień ta płyta nie ma, chyba że czegoś nie doczytałem w instrukcji.

Zasilacz 350 W.
Marka i model też nie ma znaczenia skoro bez problemu napędza płytę MS z
prockiem P IV 2,8

Na 100/100 bywa różnie.
Raz zastartuje raz nie.
Gdy już się wszystko wyłoży i nie startuje, to klapa na amen.
Przy włożonym Duronie 1,8 nie działa nawet reset biosu zworką lub wyjęcie
baterii.
Dopiero po włożeniu durona 900 płyta wstaje.
Po włożeniu ponownie drona 1800 objawy jak wyżej.

postrofka
raff