Re: Co jest z tym LCD??!!

Autor: Andrea <nospam_at_nospam.pl>
Data: Sat 28 Oct 2006 - 21:47:30 MET DST

Pan Samochodzik napisał(a):
> Z tym kolorem to jest dziwna sprawa, chodzi o to ze na niektorych
> mapach tego nie widze, ale jest taka jedna, ktora wyraznie takie ma
> kolory, ze jest po prostu szaro. Jezeli patrze sobie na same drzewko,
> albo czerwona sciane, to powiedzmy ze jest ok, ale jezeli patrze na
> wielki plac, na ktorym jest duzo szarych murkow, to wszystko jest
> strasznie szare, postacie tez staja sie szare i bardzo wtapiaja sie w
> tlo. Kolory sa o wiele mniej intensywne niz na starym CRT. Z kolei
> pulpit mam tak intensywny, ze az przesada.

> [...]

Na początek to zdecyduj się, czy używasz kalibracji z Magic Tune czy
Natural Color - użycie jednego i drugiego miało u mnie dość opłakane
estetycznie skutki. W rezultacie zrezygnowałem całkowicie z Natural
Color i kalibrację robię tylko Magic Tune. Zredukowałem też znacznie
jasność - na fabrycznych ustawieniach efekt był hmmm, delikatnie mówiąc
oczojebny. Poeksperymentuj z różnymi ustawieniami jasności i gammy, za
każdym razem po zmianie tych parametrów zrób rekalibrację. U mnie
ustawienia wyglądają tak: jasność 30, kontrast 50, temperatura barw:
normal, gamma ustawienie 3, wyłączony MagicBright, zrobiona kalibracja w
MT. Efekt jest bardzo pozytywny, zarówno w grach jak i na desktopie czy
w filmach. Monitor oczywiście podłączony przez DVI.

--
Andrea   |ASRock K7Upgrade-880, AMD Sempron 2800+, Pentagram QC-80Cu
1024MB DDR-400, Sapphire Radeon 9600 128MB, Samsung SyncMaster 960BF