Re: Co jest z tym LCD??!!

Autor: ppview <prezentacje_at_op.pl>
Data: Sat 28 Oct 2006 - 13:22:48 MET DST

Pan Samochodzik wrote:
> Witam, mam taki problem, ze przed tygodniem kupilem sobie monitor LCD
> Samsung 931C, za ok 1400zl. Wiem ze nie jest to najlepsza firma, ale
> zakladalem, ze dzisiaj juz panele sa na takim poziomie ze nie zauwaze
> problemow z kolorami czy smuzeniem.

Tak właśnie chyba powstają mity o możliwosciach "dzisiejszych LCD"
będące "wodą na młyn" niedoinformowanych fanów CRT ;-) A poważniej -
kupiłeś sprzęt z 6-bitową matrycą TN 16,2 mln kolorów (a więc musowo z
modułem FRC do sztucznego "dorabiania" kolorów), a oczekujesz jakości
jak na dobrym IPS?

> ale ten monitor ma czas
> reakcji 2 ms!! (Nawet jezeli to nie jest faktyczny czas, to 10-15ms to
> i tak malo!!!

Wydaje mi się że jesteś raczej optymistą w kwestii rzeczywistego
_maksymalnego_ rozrzutu czasowego między przejściami. Ale nawet jeśli to
prawdziwe dane - dodaj do tego jeszcze smużenie/"drganie" wywołane pracą
FRC (dithering kolorystyczny)..

> wszystkie ustawienia producenta typu: game, movie, text sa tak dziwne
> ze nie da sie ich uzywac. Za jasne, za ciemne, bez kolorow -
> beznadzieja.. Jakos cudem udalo mi sie ustawic ten monitor, ze da sie
> go uzytkowac

Hmm, ale testowałeś sprzęt podłaczony na DVI-D? Bo syndromy typu "bez
kolorów" (pomijając typ matrycy) są raczej typowe dla używania złącza
D-Sub na wielu współczesnych kartach graf.

>Z gory dzieki!

Pozdr.