Co jest z tym LCD??!!

Autor: Pan Samochodzik <megamail_at_tlen.pl>
Data: Sat 28 Oct 2006 - 12:47:43 MET DST

Witam, mam taki problem, ze przed tygodniem kupilem sobie monitor LCD
Samsung 931C, za ok 1400zl. Wiem ze nie jest to najlepsza firma, ale
zakladalem, ze dzisiaj juz panele sa na takim poziomie ze nie zauwaze
problemow z kolorami czy smuzeniem. I wlasnie tu sie pojawia problem!
Chwilowo nie moge udostepnic zdjecia, ani nic w tym rodzaj, ale
postaram sie wytlumaczyc co widze. Mam standardowa tapete z win x64
(taki niebieski z jakimis wzorkami), no i np jak klikam na menu start,
to na bialym tle tego menu, przez ulamek sekundy zostaje np rozowy slad
konturow z tapety. Czy ten efekt to jest to smuzenie?? To samo mam w
grach, jak latam myszka to niektore tekstury sa jakos dziwnie
"pozaciagane", tak jakby jakis "cyfrowy" efekt na nich sie pojawia, z
kolei postacie, detale itp sa ostre !! Szukalem na w archiwum grup i
czytlem ze wazna jest matryca i czas reakcji, ale ten monitor ma czas
reakcji 2 ms!! (Nawet jezeli to nie jest faktyczny czas, to 10-15ms to
i tak malo!!! ) Pozatym ten monitor wogole ma jakies dziwne opcje,
wszystkie ustawienia producenta typu: game, movie, text sa tak dziwne
ze nie da sie ich uzywac. Za jasne, za ciemne, bez kolorow -
beznadzieja.. Jakos cudem udalo mi sie ustawic ten monitor, ze da sie
go uzytkowac, ale nadal nie wiem co z tym "cyfrowym" efektem, o ktorym
pisalem. Prosze pomozcie, bo ja juz nie wiem czy to wina monitora, czy
moze karty graficznej (chociaz na CRT bylo dobrze), czy zlej
konfiguracji... Z gory dzieki!