Re: [nie bijcie]Jaka grafika?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Sat 28 Oct 2006 - 01:26:02 MET DST

OMSON <omson@o2.pl> wrote:

> No i co z tego, ze nie widzisz? Po pierwsze cholernie malo przejrzyste
> to zestawienie (znam je i mnie drazni) po drugie nie ma tu wymienionej
> tej karty (bo widac jej nie bylo jeszcze kiedy bylo robione zestawienie).
> Koszmarnie sie oglada te wyniki w tej monstrualnej tabeli - wole
> zestawienie podane przeze mnie. Jest podana wydajnosc w MP/s co i tak
> jest ok bo zarowno benchmarki jak i same gry optymalizowane sa abo pod
> ATI (AMD/ATI) ;) albo na GF - co moze nie? :)

            Wybacz ale sama TEORETYCZNA przepustowosc pamieci i MP malo mowi o
wydajnosci bo wtedy z GF7300GT/7600GS i X1650PRO ta ostatnie bylaby
najwydajniejsza karta, a w praktyce jest odwrotnie. X1650PRO kladzie nawet
7300GT w wersji Galaxy na DDR3 1,2/1,4ns mimo slabiutkiej architektury
4/8/4/1. Jak to wyglada w RZECZYWISTOSCI polecam sprawdzic pod ponizszym
linkiem: http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=71&action=all
Spore to - prawie 7 MB ale warto IMHO bo podaja naprawde duzo wynikow z
roznych gierek i co wazne na sprzecie typowym, czyli 1GB RAM, Venice
@2,75GHz a nie najwydajniejsze Core2Duo czy FX. W praktycznie kazdej gierce
Galaxy 7300GT kladzie X1650PRO (bo podrasowany Palit Radeon X1600 PRO GLD
128 MB 630 / 750(1500DDR) odpowiada wydajnosci X1650PRO.
Roznica jest bardzo wyrazna: czesto dwukrotna na korzysc 7300GT, tylko w
niewielu tytulach X1650 zrownuje sie z 7300GT.
Na dniach biore nowa grafike i bedzie to Galaxy albo 7300GT albo 7600GS
oczywiscie na DDR3 i Zalmanie. Ostatnie 2 lata siedzialem na R9550 i mam
sporo sympatii dla ATI, ale teraz X1300 i X1650 dostaja od 7300GT i 7600GS
tegie baty - po prostu duzo bardziej oplaca sie nVidia, zwlaszcza ze 7300GT
128 MB DDR3 kosztuje prawie 2 razy mniej niz podane tu X1650.
Do tego dochodzi jeszcze sprawa sterownikow ATI pod linuksem i spie*a
sprawa akceleracji wideo HD (gdzie ta akceleracja jest BARDZO potrzebna) w
nowych Catalystach w przypadku najlepszych obecnie jakosciowo filtrow
Cyberlinka. ATI jak nastoletnie panna zminilo sobie zdanie i przeszlzo na
calkiem inny model API w przypadku alceleracji H.264, przez co
dotychczasowe filtry sa odciete od akceleracji sprzetowej.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl