Zapis odtwarzaczem CD-ROM?

Autor: T.N. <nie_pisac_at_invalid.invalid>
Data: Sat 28 Oct 2006 - 01:07:49 MET DST

Witam.

Czy możliwy jest jakikolwiek zapis zwykłym odtwarzaczem CD-ROM?

Nie chodzi mi o typowe nagrywanie danych. Słyszałem kiedyś, że niektóre
płyty mają zabezpieczenia np. pozwalające na instalację tylko określoną
ilość razy albo niepozwalające w przypadku wykrycia innej konfiguracji
sprzętowej. I tak się zacząłem zastanawiać na jakiej zasadzie to działa
w przypadku korzystania ze zwykłych odtwarzaczy. Czy za ich pomocą można
dokonać zapisu? Bo jakoś nie widzę innej możliwości realizacji takiego
zabezpieczenia, a z drugiej strony nie słyszałem o czymś takim.
Oczywiście chodzi mi o rozwiązania sprzętowe.

--
T.N.