Re: jak zabezpieczyc DVD przed skopiowaniem

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Sun 15 Oct 2006 - 16:30:24 MET DST

ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl> wrote:

> Znajomy poprosił mnie o przegranie filmu kasety VHS na płyte DVD, i o
> ile to mozliwe zabezpieczenie płyty dvd przed skopiowaniem. O ile wiem
> niema zabezpieczen w 100% skutecznych, ale bedzie OK jesli takiej płyty
> nieda sie skopiowac w prosty sposób nerem i podobnymi programami.
> niestety niemem pojęcia jak do tematu podejsc.

            A co to jest? Film z wesala z goscmi z nosem w salatce czy moze
chrzest berbecia :> Bo zazyczaj jak ktos pyta o takie rzeczy to o to
wlasnie chodzi.
            Wystarczylo pomyslec - skoro najwieksze studia filmowe majace
ogromne pieniadze na zabezpieczenia nie sa sobie w stanie z tym poradzic
(ty nie masz nawet dostepu do zwyklego, nieskutecznego CSS) i co wymysla to
kolejna wersja AnyDVD rozwala w mig w sposob przezroczysty dla uzytkownika
(producent przerejestrowal firme w republice bananowej i nie da sie go
zastraszyc tak jak pojedynczego zapalenca tworzacego w UK swietny
DVDDecrypter ktory to projekt z tego powodu zostal zarzucony, a autor
rozwija juz tylko ImgBurn) to co Ty mozesz zrobic?. Dla czlowieka majacego
jakiekolwiek pojecie o nagrywaniu to nie bedzie zadna przeszkoda
zduplikowac krazek, a potencjalne metody jak falszywe przekierowania w IFO
odbija sie czkawka robiacemu to cale okolicznosciowe nagrywanie jesli na
odtwarzaczach 1/3 klientow nagranie nie bedzie chcialo dzialac.
            Z obchodzeniem zabezpieczen da sie walczyc skutecznie tylko w jeden
sposob - ekonomiczny, a nie restrykcyjny, tak by ludziom nie oplacalo/nie
chcialo sie kopiowac. Duzo rozsadniej ustalic konkretne wynagrodzenie od
wykonania samego nagrania, a dodatkowe kopie sprzedawac z niewielkim
zyskiem po uwzglednieniu kosztow nosnika: po kilka zlotych. Wtedy zwyklym
ludziom po prostu nie bedzie sie chcialo kopiowac samemu.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl