Re: Nagrywarka DVD do domu, kto spełni kryteria?

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Sun 15 Oct 2006 - 11:52:04 MET DST

Budzik napisał(a):

> Przerzuciłęm sie na Verbatimy - zbyt wazne dane - i jakosc plytek po
> nagraniu to zawsze 97-99% a ilosc błedów PIE i PIF jest minimalna.
> Dla porównania plytki TDK maja ok. 95%.

Verbatimy ostatnio lekko pogorszyły się, to znaczy nie są tragiczne -
wszystko poniżej normy i to nawet znacznie, ale błędy PIF sypią się
nieco częściej - jak kiedyś oscylowały w granicach 100 na płytkę, tak
teraz lubią przekroczyć i 1000... Dlatego szukałem czegoś nowego i na
razie bardzo ładnie wyglądają pierwsze moje testy Sony.
Tutaj (http://forum.cdrinfo.pl/693377-post33.html) np. dwa ostatnio
wypalone - pierwszy na Pioneerze DVR-111D, drugi na Litku 812S. Jak
widać na obydwu poziom błędów naprawdę bardzo niski...

TDK popsuły się już jakiś czas temu i nie używam ich od dłuższego czasu,
jakiś rok temu na nich paliłem masowo, jakość była wyśmienita, ale potem
też coś się psuć zaczęło... Nie wiem jak teraz, może kupię kilka do
testu jeszcze kiedyś i zobaczę czy coś się nie poprawiło. ;)

A co do tanich płyt, to jeszcze z czasów CD-R mam z nimi naprawdę złe
doświadczenia. O ile Kodaki, TDK i inne dobre nośniki nagrane tak około
1998 roku czytają się wyśmienicie, dając cały czas ładny wykres, to
niektóre Arity, Hawki itp. po trzech latach przestają się czytać.
DLatego ważniejsze rzeczy staram się przy okazji przerzucić na lepsze
płyty DVD. Technologia DVD ma to do siebie, że barwnik będący nośnikiem
danych jest chroniony lepiej przed czynnikami zewnętrznymi, bo znajduje
się pomiędzy dwoma sklejonymi krążkami o średnicy 0,6 mm. Płyta CD-R to
pojedynczy krążek o średnicy 1,2 mm z napylonym barwnikiem i cienką
warstewką "folii" i nadrukiem od góry.

Zobaczymy jak to będzie wyglądało w BD-R - tam mamy jeden krążek 1,1 mm
i drugi cieniuteńki 0,1 mm... Mam nadzieje, że warstwy ochronne zdadzą
egzamin i drobna ryska od dołu nie zniszczy danych... IMO w takiej
sytuacji, przy takim napakowaniu danych powinni już powrócić do
plastikowych kasetek, jak w dyskietkach czy nośnikach magnetooptycznych.

# /George Orwell - Rok 1984/