Re: Plyta glowna na 8 dyskow i 6 napedow - jaka?

Autor: Piotrek <pieter103[USUNTO>
Data: Wed 11 Oct 2006 - 14:11:58 MET DST

> Płyta dla 8 urzadzeń SATA jest b. droga.
Sa dostepne za ok. 700-800zl i licze sie z takim wydatkiem.

> Mozna skorzytac z osobnej karty SATA z 8 podłaczeniami
Kontroler SATA z 8 podlaczeniami? To by bylo ciekawe, bede wdzieczny za info
gdzie to kupic i za ile.

> jednak by wszystko pracowało z należyta predkościa, kontroler wykorzystuje
> szyne PCI-X. W
> popularnych płytach niedostępną.
Hmm... PCI 4x, 8x czy 16x to takie zlacza na plytach widuje, ale co to jest
PCI-X ?
Jesli jest taka plyta z takim zlaczem i mozna wpiac do niej Core2Duo, to
prosze o info.

> Proponuje sie zastanowic czy naprawde tak rozbudowanej konfiguracji
> potrz\ebujesz, bo przenoszenie tego na SATA z wykorzystaniem
> przejsciowek jest malo logiczne,
Mam wiele pojemnych twardych dyskow jeszcze w standardzie IDE, wiec szkoda
zeby nie pracowaly, a przejsciowki IDE na SATA2 sa po ok. 35zl.

> a koszty takich kontrolerów czy plyty głównej moze zachwiac nie jeden
> domowy (firmowy) budżet.
Koszty przejsciowek niewielkie. Mam nadzieje, ze one wystarcza do takich
podlaczen, bez zadnych kontrolerow. Co najwyzej jak sugerowal R.Sokol
wykorzystam kontroler IDE zeby napedy podlaczyc, a dyski IDE zostana
podpiete przez przejsciowki do zlacz SATA2.

Pozdrawiam
Piotrek