Re: Szbkość HDD

Autor: PAndy <pandrw_cutthis__at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 08 Oct 2006 - 20:39:12 MET DST

"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote in
message news:egbcme$m1c$1@flis.man.torun.pl...

> "PAndy" egbb81$8tj$1@news.onet.pl

> I, jak zauważyłem wielokrotnie, podstawowa partycja jest
> szybsza od innych, a fragmentacja pogarsza transfer. :)
>
> Ja mogę postawić snaoy z 'hdtach3' itp. programów. :)

Z punktu widzenia dysku nie ma partycji - szybkosc transferow zazwyczaj
najwieksza jest na poczatku dysku a wiec tam gdzie zazwyczaj lokowana
jest wlasnie pierwsza partycja (stad tez zalecenie by plik wymiany
systemu MS Windows lokalizowac wlasnie fizycznie na samym poczatku
dysku - tam gdzie transfer jest najszybszy a dlugosc sciezki implikuje
rzadsze zmiany sciezek)

Wazne jest kilka rzeczy - predkosc transferu wewnetrznego (zmienna),
predkosc i typ interefejsu uzytego do podlaczenia HDD (PATA gorsza od
SATA czy SCSI), sposob dolaczenia kontrolera HDD do calego systemu
(nieporozumieniem jest dolaczanie np macierzy RAID 0 za pomca kontrolera
na PCI32/33MHz ktorego transfer w trybie burst, w jedna strone to
maksymalnie 132MB/s)