Re: Szbkość HDD

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sun 08 Oct 2006 - 22:17:58 MET DST

"PAndy" egbgkc$pbg$1@news.onet.pl

> Z punktu widzenia dysku nie ma partycji - szybkosc transferow zazwyczaj
> najwieksza jest na poczatku dysku

Czego jednak nie potwierdza praktyka, gdyż obecna budowa
dysku nieco ;) odbiega od tej, którą znają teoretycy. :)

> a wiec tam gdzie zazwyczaj lokowana jest wlasnie pierwsza partycja

Problem w tym, że:

 -- ta podstawowa może być w środku dysku i też będzie zauważalnie szybsza od innych
 -- tych podstawowych może być kilka i też te podstawowe są szybsze od innych. :)

> (stad tez zalecenie by plik wymiany systemu MS Windows lokalizowac
> wlasnie fizycznie na samym poczatku dysku - tam gdzie transfer

Problem w tym, że moje SWAPy wędrują po dwóch dyskach i nie potwierdzają
tego stanowiska. :)

> jest najszybszy a dlugosc sciezki implikuje rzadsze zmiany sciezek)

To nie CD czy DVD. :)

Ja na nieobciążonym komputerze mam ten sam transfer na całej powierzchni dysku.

> Wazne jest kilka rzeczy - predkosc transferu wewnetrznego (zmienna),
> predkosc i typ interefejsu uzytego do podlaczenia HDD (PATA gorsza od
> SATA czy SCSI), sposob dolaczenia kontrolera HDD do calego systemu
> (nieporozumieniem jest dolaczanie np macierzy RAID 0 za pomca kontrolera
> na PCI32/33MHz ktorego transfer w trybie burst, w jedna strone to
> maksymalnie 132MB/s)

Chętnie bym spotkał kogoś, kto wie, jak naprawdę wygląda budowa logiczna
dysku, a dokładniej podział na sektory i numeracja tychże sektorów.

E.