RAID 0+1 (lub 1+0) vs 5 vs inne propozycje...

Autor: Arek <ozerWYTNIJTO_at_onet.eu>
Data: Fri 06 Oct 2006 - 00:56:34 MET DST

Myśle o zbudowaniu macierzy RAID na 3 lub 4 dyskach SATA II. Narazie kupiłem
jeden dysk 320 GB, SATA II, 16 MB cache, NCQ, Zapis prostopadły i za kilka
miesiecy jak odłożę pieniadze kupie kolejne SEAGATE-y (ten sam model). Zależy
mi zarówno na bezpieczenstwioe i wydajności (z akcentem na bezpieczeństwo, ale
też bez pomysłów typu RAID 6 / 5+1). Jeśli chodzi o prędkość to wazniejszy
jest dla mnie odczyt niż zapis.

I tu pojawiają się pytania:

1. Ile wart jest kontroler RAID na płycie DFI LanParty UT Ultra-D ?

Słyszałem opinie że kontrolery RAID na płytach głównych są do kitu, że to
tylko "marketingowy chwyt" - czy to prawda ?
( Chciałbym uniknąć zakupu profesjonalnego kontrolera RAID za 1000 zł )

2. Ile mocy zasilacza będe potrzebował jeśli kupie kolejne 2 lub 3 dyski HDD ?
( w tej chwili mam 3 dyski twarde i zasilacz Chieftec 450 W )

3. Który RAID wybrać ?

Narazie skłaniam się ku RAID 5 na bazie 3 lub 4 dysków.

DZIEKI !

Arkadiusz Ozer,
ozer (at) onet . eu <- Europejczyk ;)
ozer0 (at) gazeta . pl