Re: RAID 0+1 (lub 1+0) vs 5 vs inne propozycje...

Autor: Jacek M <jacekkropkamalikmalpkawpkropkapl>
Data: Fri 06 Oct 2006 - 08:41:49 MET DST

> Zależy
> mi zarówno na bezpieczenstwioe i wydajności (z akcentem na bezpieczeństwo,
> ale
> też bez pomysłów typu RAID 6 / 5+1). Jeśli chodzi o prędkość to wazniejszy
> jest dla mnie odczyt niż zapis.

W takim wypadku to najlepiej Raid 1 (mirror). Miałem taki do wczoraj na 2
dyskach Seagate 250 GiB 16 MiB NCQ. Odczyt bardzo szybki (zapis juz gorzej)
a czas dostepu zadziwiajacy - 3 ms, mierzylem Sandra i bylem bardzo
zaskoczony ze tak szybko (ale w koncu czyta z tego dysku gdzie glowica ma
blizej).

Pzdr
Jacek