Re: Bad sector i gwarancja

Autor: Desoft <[wspak>
Data: Mon 25 Sep 2006 - 08:17:35 MET DST

Użytkownik "Michal Bien" <mbien@uw.edu.pl> napisał w wiadomości
news:Xns9848EBF0C7939mbien@127.0.0.1...

> Nie bylbym taki pewny.

Właśnie wrócił nowy, za taki z trzema badami.

> [...]
> danym rejonie dysku sektorow zapasowych (bo przy gestosci zapisu
> wspolczesnych dyskow prawie od nowosci sektory zastepowane sa rezerwowymi
> sposob niewidoczny dla uzytkownika - przy takiej gestosci zapisu i na
> dobra
> sprawe "zgadywaniu" co tam jest zapisane przez glowice GMR nie ma mowy by
> jakikolwiek dysk byl w 100% wolny od defektow nosnika)
>
> - badsectory logiczne - zaznaczone przez OS gdy cos mu sie nie spodoba,
> czasami nie majaca wiele wspolnego z defektami nosnika. Te drugie
> oczywiscie nie uprawniaja do wymiany gwarancyjnej.

W praktyce to wygląda odwrotnie, jeden bad fizyczny spowodowany zarysowaniem
powierzchni lub innym fizycznym uszkodzeniem nie jest tragedią.
Miałem taki dysk z kilkoma badami i dożył moralnej starości.
Najgorsze są bady pojawiające się z nieznanej przyczyny, raczej zapowiadają
koniec dysku

Desoft