Re: VRAM a rozdzielczosc

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Sun 24 Sep 2006 - 00:09:19 MET DST
Message-ID: <1lgyifk1ncggk.1jyo5w2wpnx9r.dlg@40tude.net>
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"

Dnia Sat, 23 Sep 2006 22:57:50 +0200, hanek napisał(a):

> witam
> juz w kilku miejscach wyczytalem ze duzo pamieci na karcie przydaje sie
> glownie do grania w wysokich rozdzielczosciach
> mi sie zawsze wydawalo ze ta pamiec jest wykorzystywana do
> przechowywania tekstur
> bo jak dobrze licze to obraz w rozdzielczosci 1280x1024 w 32 bitach zajmuje
> 1280*1024*4bajty = 5242880bajty
> powiedzmy ze razy 2 bo jeszcze buforowanie
> to daje ok 10MB wiec w stosunku do np. 128MB na karcie raczej niewiele
> o co wiec chodzi?
>
> hanek

5MB przy 1280x1024 32bit odnosi się do płaskiego obrazu 2D. Tekstury mogą
spokojnie zajmować i 200MB, albo i więcej - to juz zależy od twórców gier.

-- 
Marynarskie pozdrowienia od boskiego Jolly Rogera :-) GG:3274013
http://www.in4.pl/               mail:nospam_jolly_roger_at_in4.pl_nospam
[C2D E6400@3.2GHz 1.28V] [2 GB Twinmos Twister DDR800] [Gigabyte DQ6]
[GF 7900 GT + Zalman VF700@5V] [BeQuiet DP Pro 530W] [Scythe Ninja]
Received on Sun Sep 24 00:10:09 2006

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sun 24 Sep 2006 - 00:51:27 MET DST