Re: Przelacznik pomiedzy dyskami

Autor: Arek <arcady2_at_NO.SPAM.poczta.onet.pl>
Data: Fri 15 Sep 2006 - 19:35:18 MET DST

wozmac@poczta.onet.pl napisa?(a):
> Witam,
> zastanawia mnie czy istnieje cos takiego jak przelacznik pomiedzy
> dyskami w komputerze. Chodzi mi o to, czy da sie kupic/zrobic cos
> takiego czym bedzie mozna przelaczac, z ktorego dysku ma sie uruchamiac
> komputer - np. jak mam 2 dyski na jednym z nich windows a na drugim
> linux, wiem ze da sie wybierac uruchamiany system za pomoca lilo lub
> gruba ale mi chodzi o fizyczny wybor pomiedzy dyskami przez odciecie
> zasilania w jednym z nich.
> Jezeli ktos moze poratwac, bede wdzieczny.

Bardzo proste do wykonania. Wy?a;cznik dwu-pozycyjny, dla dwóch obwodów.
W jednym po?oz.eniu podajesz 5V i 12V na jeden dysk, a w drugim po?oz.eniu
na drugi dysk. W BIOSie musisz jeszcze wstawic' je do wyszukiwania
podczas startu (kolejnos'c' dowolna, by i tak system nie wystartuje z
dysku bez zasilania).

--
Pozdrawiam, Arek