Re: podłączenie 2 hdd (jeden dla dziecka)

Autor: <m.zygmunt_at_op.pl>
Data: Thu 31 Aug 2006 - 21:36:57 MET DST

> Hmm, a jak zabezpieczyć taki przełącznik przed przestawieniem go przez dziecko
> w pozycję "dysk tylko dla dorosłych"?
Mój dysk będzie miał hasło, więc i tak go nie uruchomi
> [...]
> sprzętową - bootmanager z hasłem i funkcją ukrywania partycji. Ale to tylko
> dla grzecznych dzieci. Ja drzewiej używałem samoróbki - przełącznik od
> keylocka (kluczyk wisiał Tam Gdzie Nie Wolno Dzieciom Sięgać) sterujący
> przekaźnikiem załączającym napięcia +5V i +12V do dysku Na Którym Tata Ma Swój
> System.

> Dlaczego odpada? Szuflada z Twoim dyskiem na primary, na secondary wewnętrzny
> dysk dziecka i CD. Wkładasz szufladę - BIOS wykrywa Twój dysk jako HDD-0 i z
> niego bootuje. Wyjmujesz dysk - BIOS wykrywa tylko dysk dziecka i z niego

Ok, ale jeżeli dziecko złapie jakiegoś wirusa, to po załadowaniu systemu z
mojego dysku może on (wirus) przejść na mój dysk (?). Chyba, że da się tak
ustawić, aby po starcie z mojego dysku (szuflady) komp nie wchodził na dysk
córki - da się ?

mzygmunt