Re: podłączenie 2 hdd (jeden dla dziecka)

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Thu 31 Aug 2006 - 21:21:30 MET DST

"M Zygmunt" napisał:

> Mam pytanie. Czy istnieją przełączniki umożliwiające podłączenie
> 2 hdd do jednego komputera, ale tak aby dyski odseparować od siebie
> fizycznie, system miałby startowac tylko z jednego - wybranego.
> Na jednym i na drugim oczywiści są zainstalowane systemy.

Hmm, a jak zabezpieczyć taki przełącznik przed przestawieniem go przez dziecko
w pozycję "dysk tylko dla dorosłych"? Odpowiem nietypowo jak na grupę
sprzętową - bootmanager z hasłem i funkcją ukrywania partycji. Ale to tylko
dla grzecznych dzieci. Ja drzewiej używałem samoróbki - przełącznik od
keylocka (kluczyk wisiał Tam Gdzie Nie Wolno Dzieciom Sięgać) sterujący
przekaźnikiem załączającym napięcia +5V i +12V do dysku Na Którym Tata Ma Swój
System.

> Szuflada odpada - jeden dysk dla dziecka.

Dlaczego odpada? Szuflada z Twoim dyskiem na primary, na secondary wewnętrzny
dysk dziecka i CD. Wkładasz szufladę - BIOS wykrywa Twój dysk jako HDD-0 i z
niego bootuje. Wyjmujesz dysk - BIOS wykrywa tylko dysk dziecka i z niego
bootuje.

JoteR