Re: podłączenie 2 hdd (jeden dla dziecka)

Autor: och.karol <och.karol_at_xl.wp.pl>
Data: Thu 31 Aug 2006 - 23:08:47 MET DST

Użytkownik <m.zygmunt@op.pl> napisał w wiadomości
news:5644.000000fc.44f73a59@newsgate.onet.pl...
[...]
> Ok, ale jeżeli dziecko złapie jakiegoś wirusa, to po załadowaniu systemu
> z mojego dysku może on (wirus) przejść na mój dysk (?). Chyba, że da
> się tak ustawić, aby po starcie z mojego dysku (szuflady) komp nie
> wchodził na dysk córki - da się ?

Co masz na myśli pisząc "złapie"?
Wirus, bądź inne "szkodliwe oprogramowanie" aby być niebezpiecznym musi się
albo zainstalować w systemie albo uruchomić jakąś niebezpieczną dla systemu
procedurę. W obydwu przypadkach, podczas pracy na koncie z ograniczeniami
nic takiego stać się nie może (zakładam, że to XP i system plików NTFS).
Posiadając dwa osobne systemy operacyjne jest pewnien minus - dwa systemy do
konfigurowania, zarządzania, konserwowania (poprawki, defragmentacja itp).
Da radę zrobić tak aby dwa dyski pracowały niezależnie. Dwa rozwiązania:
1. Aktywacja/deaktywacja kanałów IDE w BIOSie + hasło na BIOS.
2. Autonomiczny bootloader, który ukryje "niewybrany do startu" dysk (tu też
jakieś hasła).

Jednakowoż ja zrobiłbym to na jedym systemie.
Dziecko pracuje koncie z ograniczeniami (nic nie zainstaluje i nie napsuje w
OS'ie) a dodatkowo można odebrać prawa dostępu do katalogów, do których nie
powinno wchodzić.
Podstawą bezpieczeństwa jest dobry program antywirusowy i antyszpiegowski
(polecam uważną i spokojną lekturę alt.pl.comp.wirusy, bo tu NTG) oraz
firewall, które to zabezpieczą Twój komputer przed niespodziankami.
Niestety 100% zabezpieczeń nie ma. Ale nie martw się - Twój komputer to nie
serwer AT&T.
Po szczególy udaj się na właściwe dla zagadnień grupy.

--
pozdrawiam
karol