Re: Latency vs. predkosc - co ma wieksze znaczenie dla Core 2 Duo E6600

Autor: Paweł Cern <imie_at_nazwisko.pl>
Data: Wed 30 Aug 2006 - 16:38:39 MET DST

> Poza tym Core ma dosyć rozbudowany mechanizm prefetch z
> dosyć trafnymi mechanizmami przewidywania kolejnych operacji
> na pamięci. Mimo to *są* pojedyncze testy w których ciągle
> jak najkrótszy czas dostępu się liczy najbardziej -- trzeba
> zerknąć po prostu co bardziej "lubi" używane oprogramowanie,
> bo zależy to bardziej od programów właśnie, a nie procesorów.

Zgadza się, zależy od jednego i drugiego, w przypadku platform intelowskich
nawet nie od procesora ale od mostka północnego bo to on rozmawia z pamięcią
(poprzednio rozpędziłem się, miałem na myśli AMD). Jeśli chodzi o
oprogramowanie to chyba tylko benchmarki czytają / piszą losowe, pojedyńcze
bajty pamięci (pojedyńczy bajt zwykle nie niesie ze sobą zbyt wiele
informacji ;). "Normalne" oprogramowanie operuje na większych strukturach
danych które procesor zwykle obrabia w cache. Zatem należy spodziewać się,
że pamięć taktowana szybszym zegarem będzie bardziej wydajna.

Paweł