Re: Latency vs. predkosc - co ma wieksze znaczenie dla Core 2 Duo E6600

Autor: uC <uC_at_bla.bla>
Data: Wed 30 Aug 2006 - 20:31:58 MET DST

"Paweł Cern" <imie@nazwisko.pl> wrote in message
news:c358a$44f5a2ec$3eb3255a$21947@news.chello.pl...

> Zgadza się, zależy od jednego i drugiego, w przypadku platform
> intelowskich nawet nie od procesora ale od mostka północnego bo to on
> rozmawia z pamięcią (poprzednio rozpędziłem się, miałem na myśli AMD).
> Jeśli chodzi o oprogramowanie to chyba tylko benchmarki czytają / piszą
> losowe, pojedyńcze bajty pamięci (pojedyńczy bajt zwykle nie niesie ze
> sobą zbyt wiele informacji ;).

Eeee, obecne kontrolery pamieci sa tak skonstruowane ze pojedynczego bajtu
nie przeczytasz z pamieci tylko duzo wiecej.
Nie tylko benchmarki czytaja pisza losowo pojedyncze bloki (czyli nie-bajty
;-), optymalizowalismy duzo softu wlasnie na losowe read/write i zwlaszcza
algorytmy sortujace moga miec tych losowosci bardzo duzo.

>..."Normalne" oprogramowanie operuje na większych strukturach danych które
>procesor zwykle obrabia w cache. Zatem należy spodziewać się, że pamięć
>taktowana szybszym zegarem będzie bardziej wydajna.

Wydaje mi sie ze nie ma czegos takiego jak "normalne" oprogramowanie i z tym
cache'em to chyba przesadziles. Ja oceniam ze ok. 50% softu, ktory dostajemy
do optymalizacji ostro jezdzi po pamieci i cache jest za maly zeby zmiescic
odpowiednie dane.
Dodatkowo nawet jezeli dane mieszcza sie w cache'u to mozna okropnie
pogmatwac sprawe i spowolnic wszystko nawet ponad 10x jezeli w nieodpowiedni
sposob operuje sie na tych danych, ZWLASZCZA przy losowym R/W

Pzdr.,

--
uC
www.ultracode.eu