Re: nagrywarka, co teraz na topie?

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Tue 29 Aug 2006 - 09:43:40 MET DST

Gil napisał(a):

> Wszystkie nagrywarki sa teraz bardzo podobne. Jak podczas ostatnich dni CD-RW.
> Też było pełno i wszystkie były dobre.

No tutaj to ja bym polemizował. ;) To jeszcze nie są ostatnie dni DVD-RW
tak po pierwsze, ja przyrównałbym to co mamy teraz tak do sytuacji z
roku 2001/2002 - wszyscy pasjonowali się newsami o niesamowitych
możliwościach nagrywarek DVD, ale właściwie nikt nie mógł sobie na taką
pozwolić, a poza tym to były pierwsze, bardzo drogie i mocno
niedopracowane modele, raczej na pokaz niż do sprzedaży. Jeszcze z
jakieś dwa lata musiały minąć zanim nowa technologia osiągnęła na tyle
niską cenę, żeby zacząć wypierać starą z rynku. Przez ten czas stara
jeszcze się rozwijała, tak więc jeszcze przez jakiś czas nie można mówić
o zmierzchu DVD tylko dlatego, że serwisy trąbią o coraz to nowszych
nowinkach związanych z HD.
Po drugie nagrywarki wcale nie są takie same, co wskazują testy. Pioneer
DVR-111, NEC 4571A, BenQ 1650(5), *niektóre* LG wyraźnie charakteryzują
się lepszą jakością zapisu od Samsungów, Pamasoniców, często LIteOnów
czy LG. Dla mnie jakość zapisu jest podstawową kwestią.
Jeśli ktoś jest mniej świadomym użytkownikiem, który nie robi testów i
twierdzi, że płyta która się nagrała i czyta się musi być nagrana
poprawnie faktycznie nie zauważy różnicy. :)

> Podobno większa różnica w płytkach do nagrywania. Ale nie wiem. Ja
> mam MediaStore - podobno wyklęte. Ale ja mam takie sprzed dwóch lat
> nagrywane na starym Liteon max 8x i też są dobre do dzisiaj.

LiteOny z serii 8x2 to był naprawdę porządny sprzęt. :)
A takim tanim płytkom to ja nie ufam i nie przekonają mnie słowa jednego
użytkownika, który miał szczęście trafić na dobrą partię, co to za
problem dopłacić 20 gr do Verbatima? Fakt, też mogę trafić na jakąś
kiepską serię, ale myślę, że większe prawdopodobieństwo tego jest
właśnie w przypadku jakichś Datexów, MadiaStore'ów itp.

# /George Orwell - Rok 1984/