Re: nagrywarka, co teraz na topie?

Autor: Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf_at_sergiusz.com>
Data: Tue 29 Aug 2006 - 10:23:55 MET DST

Dnia 29.08.2006 Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl> napisał/a:
> Po drugie nagrywarki wcale nie są takie same, co wskazują testy. Pioneer
> DVR-111, NEC 4571A, BenQ 1650(5), *niektóre* LG wyraźnie charakteryzują
> się lepszą jakością zapisu od Samsungów, Pamasoniców, często LIteOnów
> czy LG. Dla mnie jakość zapisu jest podstawową kwestią.
> Jeśli ktoś jest mniej świadomym użytkownikiem, który nie robi testów i
> twierdzi, że płyta która się nagrała i czyta się musi być nagrana
> poprawnie faktycznie nie zauważy różnicy. :)

Właśnie o to mi chodzi, staram się kontrolować jakość wypalenia, sam
posiadam starego Liteona i w porównaniu do większości dvd jakie miałem
przyjemność używać to jestem zadowolony (na dobrych nośnikach jakość
płyty mam zawsze >80 dla dvd), a testuje co 3-4 płyte a te z danymi
osobistymi (zdjęcia, filmy z kamery itp) to każdą, nie chcę mieć
w przyszłości problemów z graniem takich płyt.

> LiteOny z serii 8x2 to był naprawdę porządny sprzęt. :)

Potwierdzam, mam właśnie takiego.

> A takim tanim płytkom to ja nie ufam i nie przekonają mnie słowa jednego
> użytkownika, który miał szczęście trafić na dobrą partię, co to za
> problem dopłacić 20 gr do Verbatima? Fakt, też mogę trafić na jakąś
> kiepską serię, ale myślę, że większe prawdopodobieństwo tego jest
> właśnie w przypadku jakichś Datexów, MadiaStore'ów itp.

Płyty to niestety loteria, marka ma tu małe znaczenie, miałem różne
produkty i róznych producentów i to co jest na etykiecie ma niewiele
współnego z jakością, albo niewiele. Kupuję po 10szt i kontroluję
jakość wypalenia. To niestety jedyna metoda na dvd.

Muszę obecnie polecić coś znajomemu, a kompletnie wypadłem ze śledzenia
tego rynku i nie mam możliwości fizycznej przetestowania różnych
zapisywaczek. Więc chciałbym opinie osoby która kupiła niedawno jakiś
konkretny model, robi dość systematycznie testy tego co wypala i może
potwierdzić że ten model się sprawdza. Ceny są na tyle zbliżone że
praktycznie nie mają znaczenia, przecież chodzi o bezcenne dane :)
No i rzeby działała sprawnie, u mnie zapis całego dvd to ok 8 minut,
z weryfikacją 15 - co uznaję za dobry wynik.

***         http://jeep.comm.pl         ***
*** rtg  project  http://gg.overwap.net ***