Kontroler PCI SATA bez RAIDa ?

Autor: Darek Kotarba <dkotarba_at_gazeta.pl>
Data: Tue 29 Aug 2006 - 09:41:46 MET DST

Witam.

Mam XP Pro, płytę Asus P4P800.

Mam 4 dyski.
Na jednym mam już działający system i na nim miałem wgrać stery od
raida, on miał być docelowy.
Dwa mają być na raid.
Ostatni ma być jako dysk zenwętrzny.
To było tak dla wyjaśnienia tła.

Kupiłem kontroler SATA do wpięcia w złącze PCI.
Kontroler to Silicon Image 2x150.
Do niego podchodzą sterowniki 3112.

Na początku wgrałem stery bez raidowe i działało dobrze.
Potem dokupiłem drugi dysk i chciałbym utworzyć raid 0.
Wgrałem nowe stery z CD w miejsce starych.
Po drodze pojawił się komuniat, że system nie zaleca, bo sterownik nie
zgodny ze sprzętem, ale zatwierdziłem.
Potem zobaczyłem, że sprzęt nie działa prawidłowo, czyli w panelu z
listą zainstalowanego sprzętu miałem wykrzyknik.

Ściągnąłem sobie najnowsze stery i już było bez komunikatu o
niezgodności, ale i tak sprzęt nie działa.

Myślałem, że po prostu nie da się wgrać sterownika raidowego w miejsce
zwykłego.
Zainstalowałem system od zera na pusty dysk (trzeci).
Potem na czysty system chciałem dograć stery od raida i znów dokładnie
to samo.
NIe da się.

Próbowałem z podłączonymi dyskami do kontrolera i bez dysków.
Efekt zawsze ten sam, sterownik bez raidowy da się wgrać, sterownik
raidowy nie przejdze za skarby świata.

W instrukcji pisze, że podczas startu systemu ma się pojawić zgłoszenie
biosu tej karty z linijką informującą o możliwości konfiguracji raida
(Ctrl+S lub F4). Owszem pojawia się informacja o dyskach podpiętych do
tego kontrolera, ale brak linijki z taką informacją. Jak naciskam F4 to
nic siie dzieje.

Wobec powyższych trudności mam pytanie, czy to może być kontroler nie
obsługujący raid ?
Na pudełku pisze, że obsługuje, w instrukcji pisze, że obsługuje, w
pdf'ach pisze, że obsługuje, ale ja nie mogę wgrać sterownika
obsługującego raid.

Spróbuję wgrać stery z dyskietki podczas instalacji systemu (F6), może
to mi się uda.

Dzięki.
Darek Kotarba