Re: Tunery TV na USB - czy to w ogóle ma sens?

Autor: Mariusz <mariusz_ciszewski-beztego-_at_o2.pl>
Data: Thu 24 Aug 2006 - 22:35:15 MET DST

> raczej 480Mb/s

Z tego, co pamiętam z Podstaw Teletransmisji, dla USB2.0 to się miało
właśnie przekładać na 60MB/s.

> nie warto.

Kupiłem dzisiaj tuner WinFast Palm Top TV

Przykładowe opisy produktu:

http://www.leadtek.com.tw/eng/tv_tuner/overview.asp?lineid=6&pronameid=237
http://www.sklepdatakom.pl/product_info.php?products_id=3236
http://www.frazpc.pl/sklep/opis/54499/Leadtek_Winfast_Palmtop_TV_TunerTV,_PA
L+NICAM,_USB_20,_retail

Mam czas do poniedziałku na gruntowne jego przetestowanie. Wpiąłem go do
stacjonarnego Bartona 2500+ (do tej pory, od kilku lat korzystałem z tunera
PCI Kworld TV). Z Bartonem tuner współpracuje bez zarzutu. Uruchomienie
tunera na laptopie 800MHz z USB2.0 (USB2.0 zewnętrzne wpięte w PCMCIA)
zakończyło się niepowodzeniem, zgodnie z przewidywaniami (minimalne
wymagania podane na pudełku tunera to 1.4GHz).

Pod Bartonem:

WinFast Palm Top TV, na pierwszy rzut oka, robi rewelacyjne wrażenie. Bardzo
dobrze radzi sobie nawet ze słabszym sygnałem antenowym (obraz TV lepszy,
niż przy Kworldzie). Podoba mi się również podstawowa aplikacja Tunera.

Na razie tylko tyle mogę powiedzieć. Reszta testów niebawem.

Tuner WinFast Palm Top TV nie obsługuje radia, ani teletekstu, ale to akurat
nie jest dla mnie wielkim problemem.

Natomiast pierwszym poważnym minusem, który spostrzegłem jest to, że
przechwytywanie filmu za pomocą oprogramowania Nero Vision, kończy się
wyłącznie przechwyceniem wizji. Z poziomu Nero Vision Fonia nie jest
widziana, i nie da się jej włączyć (choć w systemie i w aplikacji
podstawowej dołączonej do WinFast Palm Top TV wszystko działa prawidłowo).
Do tunera dołączone są Ulead Videostudio 9 i Cool3D. Jak przebiega
przechwytywanie audio za pomocą dołączonych aplikacji - o tym napiszę
wkrótce.

Podsumowując, tuner USB WinFasta daje lepszy obraz niż tuner PCI Kworld'a
sprzed kilku lat. Pojawiają się pierwsze problemy z przechwytywaniem dźwięku
za pomocą aplikacji zewnętrznych (a tuner nie posiada analogowego wyjścia
audio), i to sztandarowych, takich jak Nero Vision.

Mariusz