Re: komputery używane

Autor: Populares <noczelny_at_gazeta.pl>
Data: Thu 24 Aug 2006 - 19:08:21 MET DST

Atlantis wrote:

> A zdradzisz mi sekret co to za konfiguracja? Bo ja mam niezbyty miłe
> doświadczenia z czasów Windowsa 95... Wtedy co chwilę trzeba było używać
> przycisku reset, bo potrafił się zawiesić przy najgłupszej okazji, a
> zwis jednego programu wywalał cały system lub blokował klawiaturę! XP
> jest tutaj lepszy o tyle, że jak się wiesza program, to na tym się
> kończy, a nie ciągnie za sobą całego systemu. U mnie notoryczne resety,
> zwisy i przeinstalki co pół roku skończyły się jak ręką odjął z chwilą
> przesiadki na XP. ;) Oczywiście - o system trzeba dbać, bo nie będzie

Przycisk reset kojarzy mi się zdecydowanie bardziej z XP.
Reinstalki Win95 nie robiłem przez 7 lat i do dziś ta instalacja chodzi
u rodziny, jako komp do nauki i jest ok. Po prostu nie
instalowałem/odinstalowywałem codziennie nowych programów szerłerów,
szmerów, gier i niczego takiego. Miałem to, co mi było potrzebne i był
spokój. Reset tylko w ostateczności. Czasami trzeba było przeładować
system, ale jednak rzadziej niż obecnie, no i były trzy cudowne
klawisze. A w XPeku jak coś się podwiesi, to już tylko hard. Niby można
ubijać poszczególne procesy, ale to tylko teoria, bo w praktyce to
zwyczajnie nie działa. Takie są moje odczucia po pierwszych 3 miesiącach
pracy na XPeku.

> działał stabilnie zawalony róznymi śmieciami i wirusami, ale zadbany XP
> działa o wiele lepiej od zadbanego w95/w98.

No nie wiem dlaczego, ale ja to widzę inaczej.

> DOS, Windows 95, od jakiegoś czasu również 98 to przeszłość, podobnie
> jak martwe dystrybucje Linuksa. ;)

Co to znaczy - czy jest zakaz używania? Każdy używa tego, co mu pasuje.