Prosba o porade w sprawie monitora

Autor: 271252 <271252_at_aster.pl>
Data: Tue 22 Aug 2006 - 18:28:13 MET DST

Planuje kupic nowy monitor. Wedlug wszelkich znakow bedzie to monitor TFT
czy tez inaczej LCD. Dotad mialem zwyklego CRT Samsung Syncmaster 753 DFX
17'', rozdzielczosci uzywam najczesciej 1024x768. Chce kupic monitor o
takiej samej przekatnej - 17'' i rozdzielczosci tez najczesciej uzywac mam
zamiar takiej samej. Mam jednak kilka watpliwosci. Slyszalem i czytalem, ze
monitory te (LCD) niezbyt dokladnie pokazuja kolory, a co za tym idzie,
wykonywanie grafiki na nich moze byc dyskusyjne. Ja czasem robie strony WWW,
czasem obrabiam zdjecia i bawie sie jakas inna grafika. Chcialem wiedziec,
jak to wlasciwie jest z tymi kolorami i z przydatnoscia tych monitorow do
prac graficznych. Moze tez jakies sugestie co do marki, typu itp... :-)
Przy okazji chce jeszcze wymienic karte graficzna, bo moja obecna (NVIDIA
GeForce2MX/MX400) juz sie chyba starzeje i nie wiem, czy bedzie pasowac do
nowego monitora. Mysle o jakiejs karcie ze zlaczem DVI, bo to zlacze, jak
wiem, upraszcza podlaczenie monitora do komputera. Tu tez mile widziane
jakies sugestie :-)