Re: Prosba o porade w sprawie monitora

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Tue 22 Aug 2006 - 19:16:12 MET DST

> Planuje kupic nowy monitor. Wedlug wszelkich znakow bedzie to monitor
TFT
> czy tez inaczej LCD. Dotad mialem zwyklego CRT Samsung Syncmaster 753
DFX
> 17'', rozdzielczosci uzywam najczesciej 1024x768. Chce kupic monitor o
> takiej samej przekatnej - 17'' i rozdzielczosci tez najczesciej uzywac
mam
> zamiar takiej samej.

To sie dobrze zastanow, bo raczej nie dostaniesz matrycy 17" 1024*768.
Wiekszosc (jesli nie wszystkie) sa robione do 1280*1024,
a inne rozdzielczosci wyswietlaja nieostro.

Moze zastanow sie nad matryca 19"?

> Mam jednak kilka watpliwosci. Slyszalem i czytalem, ze
> monitory te (LCD) niezbyt dokladnie pokazuja kolory, a co za tym idzie,
> wykonywanie grafiki na nich moze byc dyskusyjne.
> Ja czasem robie strony WWW, czasem obrabiam zdjecia
> i bawie sie jakas inna grafika.

Wiec wybierz matryce lepiej oddajaca kolory i nie korzystajaca
z ditheringu (tj. wyswietlajacej pelna palete barw).

> Przy okazji chce jeszcze wymienic karte graficzna, bo moja obecna
> (NVIDIA GeForce2MX/MX400) juz sie chyba starzeje i nie wiem,
> czy bedzie pasowac do nowego monitora.

Pasowac to bedzie, ale jesli jest marki "wyprodukowano w ChRL"
to mozesz byc zaskoczony (negatywnie) jakoscia wyswielnago obrazu.

> Mysle o jakiejs karcie ze zlaczem DVI, bo to zlacze, jak
> wiem, upraszcza podlaczenie monitora do komputera.
> Tu tez mile widziane jakies sugestie :-)

Ja mam R9550 Gigabyte. Tania, bardzo dobra jakosc obrazu,
pasywna i chlodna. A wydajnosc wystarczajaca do wszystkiego,
lacznie z okazjonalnym pograniem w jakies starsze pozycje.

Ale podaj reszte swojej konfiguracj - bedzie latwiej cos powiedziec.
Moze sie okazac, ze Matrox G450 za 20,- spelni Twoje oczekiwania.

Pozdrawiam,
Vituniu.