Re: Prosba o porade w sprawie monitora

Autor: Dygi <dygimail_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 22 Aug 2006 - 19:05:22 MET DST

Dnia Tue, 22 Aug 2006 18:28:13 +0200, 271252 napisał(a):

> Planuje kupic nowy monitor. Wedlug wszelkich znakow bedzie to monitor TFT
> czy tez inaczej LCD. Dotad mialem zwyklego CRT Samsung Syncmaster 753 DFX
> 17'', rozdzielczosci uzywam najczesciej 1024x768. Chce kupic monitor o
> takiej samej przekatnej - 17'' i rozdzielczosci tez najczesciej uzywac mam
> zamiar takiej samej.

Posiadam Fujitsu-Siemens 19" P19-2. Polecam :)

> Mam jednak kilka watpliwosci. Slyszalem i czytalem, ze
> monitory te (LCD) niezbyt dokladnie pokazuja kolory, a co za tym idzie,
> wykonywanie grafiki na nich moze byc dyskusyjne.

Polecam lekturę na mva.pl, rozwieje wszystkie Twoje wątpliwości i
wytłumaczy na co zwracać uwagę. Strona z bardzo cennym materiałem dla
kupujących LCD.

> Ja czasem robie strony WWW,
> czasem obrabiam zdjecia i bawie sie jakas inna grafika.

Więc zastanów się jak bardzo czasem i wtedy skonfrontuj to z minusami i
wadami LCD. Oczywiście po lekturze mva.pl lub podobnego materiału.

> Chcialem wiedziec,
> jak to wlasciwie jest z tymi kolorami i z przydatnoscia tych monitorow do
> prac graficznych. Moze tez jakies sugestie co do marki, typu itp... :-)

Hm. Tu nie podpowiem. Poszukaj, które najczęściej kupowali, na które nadal
czekają (komentarze w sklepach inetowych) i na które najmniej narzekają
userzy. Poza tym, każdy monitor ma swoje określone cechy i zastosowanie.

> Przy okazji chce jeszcze wymienic karte graficzna, bo moja obecna (NVIDIA
> GeForce2MX/MX400) juz sie chyba starzeje i nie wiem, czy bedzie pasowac do
> nowego monitora.

Jeśli monitor będzie miał analogowe wejście (większość nadal ma) to czemu
ma nie pasować?

> Mysle o jakiejs karcie ze zlaczem DVI, bo to zlacze, jak
> wiem, upraszcza podlaczenie monitora do komputera.

Nic nie upraszcza. Daję po prostu możliwość podłączenia dodatkowego
monitora lub tego samego na innym kablu / wejściu (ponoć lekko
poprawiającym jakość obrazu).

> Tu tez mile widziane
> jakies sugestie :-)

A tu nie będę ściemniał, że wiem, więc nie powiem. Powodzenia.

--
Pozdrawiam
Krzysztof Szynter aka Dygi