Re: Prosba o porade w sprawie monitora

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Tue 22 Aug 2006 - 19:16:22 MET DST

271252 wrote:
> Planuje kupic nowy monitor. Wedlug wszelkich znakow bedzie to monitor TFT
> czy tez inaczej LCD. Dotad mialem zwyklego CRT Samsung Syncmaster 753 DFX
> 17'', rozdzielczosci uzywam najczesciej 1024x768. Chce kupic monitor o
> takiej samej przekatnej - 17'' i rozdzielczosci tez najczesciej uzywac mam
> zamiar takiej samej. Mam jednak kilka watpliwosci. Slyszalem i czytalem, ze

No to masz problem, bo 17" LCD mają rozdzielczość 1280×1024.

> monitory te (LCD) niezbyt dokladnie pokazuja kolory, a co za tym idzie,
> wykonywanie grafiki na nich moze byc dyskusyjne. Ja czasem robie strony WWW,

A to zależy które. 17" rzeczywiście najczęściej mają trochę mało
kolorów. Pewnie potrzebujesz monitora z "prawdziwym" 24-bitowym kolorem
- rozejrzyj się za 19" - będziesz miał większe piksele (np.
Fujitsu-Siemens P19-2). Cena coś około 1500 zł - tańsze mają 64/252
poziomy jasności.

> czasem obrabiam zdjecia i bawie sie jakas inna grafika. Chcialem wiedziec,
> jak to wlasciwie jest z tymi kolorami i z przydatnoscia tych monitorow do
> prac graficznych. Moze tez jakies sugestie co do marki, typu itp... :-)
> Przy okazji chce jeszcze wymienic karte graficzna, bo moja obecna (NVIDIA
> GeForce2MX/MX400) juz sie chyba starzeje i nie wiem, czy bedzie pasowac do
> nowego monitora. Mysle o jakiejs karcie ze zlaczem DVI, bo to zlacze, jak
> wiem, upraszcza podlaczenie monitora do komputera. Tu tez mile widziane
> jakies sugestie :-)

Kup co chcesz - wszystkie karty mają już DVI.