Re: problem z DDR

Autor: PCMANIAK <pcmaniak_at_onet.eu>
Data: Tue 08 Aug 2006 - 15:49:56 MET DST

Użytkownik "g!b" <gibeekNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomości
news:44d7b0a3$0$22610$f69f905@mamut2.aster.pl...
> Jeszcze jedno dodatkowe pytanie - czy pamieci goodram sa objete wieczysta
> gwarancja? jesli tak, to jak odbywa sie proces naprawy takiej kosci u
> producenta?

Jeli pytasz o GoodRAM, to bądź świadom, że wiele płyt ich "nie lubi". Trudno
będzie się powołać na gwarancję - pozostaje jedynie się ich pozbycie (np. na
Allegro).

Co do ogólnego tematu wątku, to musisz wiedzieć, ze wiele producentów (tych
znanych także!) sprzedaje słabe pamięcie przetaktowane wyżej. Ja mam pamięć
markową, która autom. wykrywana jest poziom niżej w MHz. Nie moge tego
potwierdzić, bo kości nie mają żadnych danych oprócz logo producenta modułu
(kości?). To wszystko łatwo wyliczyć bez włączania pamięci, jeśli podany
jest czas dostępu w ns. Dla przykładu 4,0 ns daje dla DDR 200/400MHz.

1000 / ns = prędkość kości * 2 dla DDR

Być może Twój moduł będzie dobrze działał na wolniejszych ustawieniach?

Samoczynne restarty są najczęstszym powodem przetaktowania timingów pamięci.

Mimo wszystko weź pod uwagę stan płyty i zasilacza (o czym nie piszesz).