Re: BX, P2, P3 - jak to właściwie jest z tymi płytami?

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sat 05 Aug 2006 - 01:57:36 MET DST

"Atlantis" napisał:

> jak wiadomo procesory Pentium 2 działały na magistrali 100 MHz

Nic mi o tym nie wiadomo. P2 233, 266, 333 MHz też były niedoinformowane ;-)

> i (między innymi) chipsetach BX.

Ech, BX potrafił obsłużyć wszystko z wyjątkiem korkociągu, nawet P3 gonione
na 133 MHz.

> co się stanie, jeśli wciśnie się tam P3 500 MHz?

Sam chipset sobie z tym poradzi, najwyżej BIOS będzie udawał głupiego. Taki
np. Asus P3B bez oporów przyjął P3 600 z Coppermine. Problemem może być
ustawienie odpowiedniego napięcia dla rdzenia, ale to już zależy od urody
płyty.

> http://www.sprintcomputer.com/motherb/h-m726.html

Dyć to ten sławetny PC CHIPS ze swoim BXcel-em! Serdeczne wyrazy
współczucia. Polecam archiwum grupy z przełomu wieków. Ostatnio na takim z
Celeronem 533 i 256 MB posadziłem XP (a co!). Efekt żałosny, nawet nie
chodzi już o sam system, bo ten jeszcze udawał że działa, ale nawet byle
filmik dławił go na amen. Stojący u dzieciaka Asus P2B z Celeronem 300@450 i
128 MB wydawał się przy nim demonem prędkości...

JoteR