Re: BX, P2, P3 - jak to właściwie jest z tymi płytami?

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Sat 05 Aug 2006 - 08:13:26 MET DST

JoteR napisał(a):

> Dyć to ten sławetny PC CHIPS ze swoim BXcel-em! Serdeczne wyrazy
> współczucia. Polecam archiwum grupy z przełomu wieków.

Przejrzałem i jakoś nie natknąłem się na jakieś przekleństwa skierowane
w kierunku tej płyty. :P

> Ostatnio na takim z Celeronem 533 i 256 MB posadziłem XP (a co!).
> Efekt żałosny, nawet nie chodzi już o sam system, bo ten jeszcze
> udawał że działa, ale nawet byle filmik dławił go na amen.

Po pierwsze jak już wspominałem taki Celeron to magistrala 66 MHz, a to
z definicji poważnie zbija wydajność...
Po drugie - pamięć. Ja miałem na moim Sempronie 2500+ kiedyś 256 MB RAMu
i możesz mi wierzyć - było podobnie, to znaczy może nie z DivXami, ale
system chodził tragicznie. Pod byle pretekstem odwływał się do swapa,
programy uruchamiały się całe wieki, nawe nagrać DVD nie dało się, żeby
bufory nie skakały od przeciążenia dysku swapem i braku pamięci na
bufor. Wystarczyło dołożyć dodatkowe 512 MB RAM i śmiga. :)
Moim zdaniem ten typ (XP) tak ma - potrzebuje sporo zasobów, a w czasach
gdy go wypuszczono mało kto miał kompa, który był w stanie spełnić te
wymagania. ;)

# /George Orwell - Rok 1984/