BX, P2, P3 - jak to właściwie jest z tymi płytami?

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Sat 05 Aug 2006 - 00:09:53 MET DST

Witam!!!

Pytałem już o to w jednym wątku, ale wątpię, żeby ogół czytał aż tak
głęboko rozgałęziające się dyskusje o starym sprzęcie komputerowym, a
sprawa mnie trochę zastanawia...
Mianowicie jak wiadomo procesory Pentium 2 działały na magistrali 100
MHz i (między innymi) chipsetach BX. Pierwsze Pentium 3 również
pracowały na takiej magistrali i również płyty główne pod nie
przeznaczone miały na pokładzie taki sam mostek.
A teraz kwestia, która mnie męczy. Mamy płytę (np. taką:
http://www.sprintcomputer.com/motherb/h-m726.html) która ma w obsługiwać
procesory P2 od 233 do... 500 MHz. Jak wiadomo takiego procka nie było,
bo P2 skończyły się na 450. A więc co się stanie, jeśli wciśnie się tam
P3 500 MHz? Zadziała?
Pytam nie tylko odnosząc się do tej konkretnej sytuacji - kiedyś pewien
sprzedawca powiedział mi, że można to samo zrobić w przypadku płyt na
Socket A, jeśli tylko obsługują odpowiednią magistralę i mnożnik, co
najwyżej uaktualniając wcześniej BIOS aby widziały procka, który nie
istniał gdy płyta była produkowana. :)
Jak to właściwie jest? ;)

# /George Orwell - Rok 1984/