Re: Semperon Socket S754/S939 vs AM2

Autor: Michał Gorzkiewicz <mgorzkiewicz_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl>
Data: Fri 04 Aug 2006 - 17:16:21 MET DST

Michal Bien <mbien@uw.edu.pl> napisał(a):
> S754 praktycznie sie juz nie liczy (choc jak ktos pozbywa sie sprzetu
> to mozesz tanio kupic - te kilka kilkanascie procent roznicy w wydajnosci
> nie powinny miec wielkiego znaczenia, choc przy bazach danych przepustowosc
> pamieci moze sie liczyc i dual chanel jednak poplaca).
> Czyli zostaje Ci wybor miedzy AM2 i S939. Najsmiszniejsze jest to, ze
> przy takim samym CPU i zegare starszy S939 jest ciut wydajnijszy. Co z tego
> jesli AMD koniecznie chce mu ukrecic leb i pakuje wszystkie sily w AM2.

Cześć,
W zasadzie już sobie odpowiedziałem :
http://www.ddworld.cz/content/view/75/37/

To całe AM2 to jakby na siłę. Jeśli mam jeszcze dokupować RAM'y to kupię
stare S754 i jak się da to na chipie VIA (mniejszy poziom zrzędzenia na stery
na grupach pl.comp.os.linux.sprzet).

> Za rok bardzo mozliwe ze nie da sie juz kupic nowego X2 na S939, a zmiana
> plyty i CPU poza praktycznie koniecznoscia stawiania systemu i
> optrogramowania od zera, dodatkowo wiaze sie z wywalenem do kosza licencji
> na najpopularniejszy obecnie WinXP OEM.
Mam oryginalny W2K i nie odczuwam potrezby zmiany. Poza tym następna zamiana
za 2 lata, a w 2008 nie wiadomo co będzie. :)

> Sytacja jest taka, ze tych "wyprzedazy" S754/939 praktycznie nie ma.
Na samej płycie oszczędzam 50 - 100 zł. Starczy na dobry zasilacz.

> Poniewaz pamieci i grafiki mozna powiedziec ze nie masz (128 MB DDR PC2700
> to tyle co nic warte ~30-40 zl) a zwyklego Rage128 [nie pro] bedacego tylko
> AGP 1.0 x1/x2 w zandej plycie pod S754/S939 nie wykorzystasz to IMHO
> bardziej rozsadne jest wejscie w plyte i CPU na AM2 ze zintegrowana
> grafika. Jesli szukasz oszczednosci to moze byc nawet Sempron AM2 za
> ~200 zl.
Ten Rage to chyba jest w wersji PRO - dawno nie zaglądałem. Mi wystarcza, tak
więc jakaś zintegrowana grafika mi wystarczy.

Pozdrawiam

Michał