Re: Literatura komputerowa - Alternatywa dla Chip-a

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Thu 03 Aug 2006 - 21:37:20 MET DST

Paweł <ppf9@USUN_TOpoczta.fm> wrote:

> Wlasnie w tym miesiacu skonczyla mi sie prenumerata Chipa i chcialbym ja
> zmienic na cos bardziej wartego uwagi, bo Chip od jakiegoś czasu
> znacznie się popsul, a objawia sie to zmniejszeniem ilosci stron i
> zwiekszeniem reklam. Zalezy mi na jakiejs gazecie komputerowej o
> tematyce ogolnej z poradami, jakimis ciekawymi artykulami i informacjami
> ze swiata komputerowego.

            Nie ma takiej - w znaczeniu nie ma JUZ wartosciowego periodyku
ogolnego nie nastawionego glownie na konsumentow co bardziej reklamowanego
sprzetu i klikaczy - "dzieci windows" co to moze i jakies "tips&tricks"
zastosuja, ale podstawowych zasad dzialania OSa czy sprzetu nie znaja i nie
chca znac - ta wiedza jest nieatrakcyjna dla masowego odbiorcy. Od tego
jest internet i serwisy tematyczne: aktualny, za darmow, w przypadku
uznanych serwisow bardziej wiarygodny niez pisma drukowane zyjace z reklam
(nie mowie tu o serwisach pokroju benchmark.pl czy cdrinfo.pl ktore sa
przybudowkami Komputronika, ten drugi bardziej jest nawet tuba
parapolityczna i forum wlasnych fobii redaktorow niz serwisem o sprzecie
i nagrywaniu. Testy sa tam od dobrych 2-3 lat rzadkoscia i prezentuja
zenujacy poziom w porownaniu chociazby z cdrinfo.com. Nie twierdze ze takie
serwisy sa "sprzedajne" - raczej zaleza (dostepnosc sprzetu do testow itp)
od laski Komputronika, a wiadomo ze hurtownia bedzie bardziej skora
przekazywac do testow to co akurat gorzej sie sprzedaje lub na czym jest
najwieksza marza - nie mozna wymagac od wilka by zostal jaroszem, tak samo
jak od prowadzacych dzialalnosc zarobkowa by kierowali sie motywami
wylacznie altruistycznymi.
Krotko mowiac: przy przyzwoitej znajomosci technicznego angielskiego
i lekturze duzych serwisow zachodnich nie powinno byc problemu z
informacjami.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl