Re: Laptop - ukryta partycja

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 02 Aug 2006 - 14:20:13 MET DST

Użytkownik "Jelcyn" <rzjelcyn@op.pl> napisał w wiadomości
news:eaq22e$bli$1@news.onet.pl...
> Niedawno kupilem sobie laptopa: Acer TravelMate 2420. Kupilem go z dyskiem
> 80 GB, ale jak zwykle producenci dyskow twierdza, ze 1000=1024 i dysk tak
> naprawde ma okolo 75GB. Do tego doszedl bonus w postaci... ukrytej
> partycji, ktora zajmuje 6GB.
>
> Ta partycja to FAT (dziwne, bo zgodnie ze standardami (unijnymi ;-)
> partycja FAT moze miec maksymalnie 2 GB). Na tej partycji sa instalki
> windowsa (kupilem laptopa z windowsem OEM) w 3 wersjach jezykowych. W
> instrukcji obslugi pisze, ze jak juz zainstaluje windowsa w Polskiej
> [...]

W tej sytuacji możesz IMHO spokojnie skasować tą partycję, zrób sobie tylko
wcześniej jej obraz jakimś narzędziem kopiującym po sektorach (np. BootIt) i
też zapisz go na DVD, to tak na wszelki wypadek.

Aha, podaj deskryptor tej partycji, czy to aby jest na pewno FAT16 jak
sugerujesz (hexa 06/0E bądź 16/1E), a nie FAT32 (hexa 0B lub 0C ew. 1B/1C).
Zresztą, nie wiem czy to właściwie ma jakiekolwiek znaczenie, bo to w jaki
sposób partycja została oznaczona w tabeli partycji niekoniecznie musi mieć
cokolwiek wspólnego z systemem plików na niej.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/