Re: wybór lcd 19''

Autor: LUKY <luky1_at_[NOSPAM>
Data: Mon 31 Jul 2006 - 16:55:41 MET DST

bajtucha napisał(a):

> no to jest właśnie ból, zapewne sugerujesz, że do gier to TN ...

Jeśli masz zamiar spędzać przy graniu więcej jak 70% czasu przed
monitorem to tylko TN, .

> ja powiem szczerze kupuję monitor głównie pod kątem gier i to wcale nie
> dlatego że dużo gram, ale dlatego że to są te chwile kiedy przy kompie
> wypoczywam i chcę cieszyć się najlepszą jakością ...
mhmm... gra a grze nie równa. Zależy w co lubisz pograć, jeśli będą to
szybkie gry to smużenia na LCD i tak nie unikniesz jaką kolwiek matryce
byś nie wybrał. Zawsze do czegoś można się będzie przyczepić, każdy tak
gada smużenie, smużenie, a gwarantuje ci że do tego da się
przyzwyczaić... tego się później wogóle niedostrzega... oczywiście mam
tu na myśli nie wielkie smużenie z szybkich matryc S-IPS czy MVA.

> i teraz, mając to na uwadze nie jestem w stanie zaakceptować jakości TN,
> kolory, podświetlenie, kąty itd.

Jeśli weźniesz pod uwage wszystkie plusy i minusy matryc TN, to
dojdziesz do wniosku że mają tylko jedną -czas reakcji, reszta to jest
IMO klęska...

> z kolei mva,ips nie są stworzone do gier jak twierdzisz .... powiedz mi
> zatem proszę czy w grach zalety matrycy NEC'a, są widoczne gołym okiem czy
> raczej szybka i dobra matryca TN będzie tu lepsza, w końcu snużenie to nie
> jedyny parametr ... nasycenie kolorów, ostrość, podświetlenie też w grach
> mają swoje znaczenie .. czyż nie ? pytam bo zapewne masz jakieś
> doświadczenia w graniu na swoim sprzęcie

Za nic niewymieniłbym swojego NEC'a 1970NX na jakiegoś TN'a, poprostu
jak widze kąty w tych monitorach to jestem przerażony, że już nie
wspomne o wyblakłych kolorach i zazwyczaj[są pewnie wyjątki]
beznadziejnej regulacji. Ja spędzam przy monitorze średnio 12h dziennie,
więc możliwość odpowiedniego ustawienia sobie wszystkiego w zależności
od pory dnia, od oświetlenia jest dla mnie strasznie ważne. Od razu ci
mówie że ja dużo nie gram ok. 5% czasu przy monitorze moge na to
poświecić. Zajmuje się półprofesjonalną grafiką w photoshopie i
przesiadka z CRT na tego NEC'a to był przełom...

> nie ma śmiechu... to dość ważny czynnik ... jak kupuję coś za ponad 1500 to
> musi mi się podobać

Oczywiście i ja jestem takiego zdania. Mam ten Silver-Black... nie
ukrywam naprawde jest ładny.

> i jeszcze jedno ... na mva.pl jest test neca 1980 ...czym się różnią te
> modele ?

To jest model stworzony raczej dla profesjonalnych grafików [np. CAD
itp], z ciekawych funkcji o których wiem(a jest ich sporo) jest np.
możliwości włączenia automatycznego ustawiania jasnośći/kontrastu w
zależności od natężenia światła w otoczeniu.
Wyższa półka jednym słowem.